Concluziile editiei de iarna 2017

Brașov Marathon powered by Total
Ediția hibernală 2017 a luat sfârșit de-abia acum, marți, când ultimele piese logistice au fost puse la locul lor.

Mulțumim tuturor celor care s-au înscris și au participat la prima cursă din sezonul curent al Circuitului Carpaților, înfruntând, sau mai bine zis jucându-se în zăpada care atingea pe alocuri și un metru. Felicitări!

Nu sunt uitați nici cei mai puțin experimentați, care au ales să nu riște să se aventureze în condițiile de față, ci au acceptat să își păstreze înscrierea pentru ediția viitoare. Nu sperăm în mod neapărat să nu fie zăpada la anul, cât sperăm să ajungeți să fiți pregătiți și pentru aceste condiții până atunci, pentru că, după cum puteți vedea în fotografii, a fost fantastic!

Numărul de finisheri este unul absolut fantastic:
Au reușit 229 la cros 333 la semimaraton și 263 la maraton! Felicitări campionilor.
Sperăm că v-ați distrat de minune!

Înainte să începem să prezentăm mulțumirile care se cuvin tuturor celor care au ajutat, am dori să știți cine sunt cei care transmit aceste mulțumiri: noi suntem CPNT Brașov, pe scurt, Clubul pentru Protecția Naturii și Turism din Brașov, o organizație care există de peste 43 de ani și va continua să existe în exact același spirit libertin și altruist multă vreme de-acum înainte. Nu suntem nici club sportiv, deși avem niște sportivi de excepție, nu suntem nici o multinațională și nici un centru de voluntariat. Suntem o gașcă de oameni tineri, iubitori de natură și de sport în natură, care în timpul lor liber fie se plimbă prin natură fie îi conving pe alții să o facă. Asta dorim și noi prin cele trei concursuri pe care le organizăm sau co-organizăm (Marathon 7500, Brașov Marathon și ProPark Adventure Race), ca oamenii să cunoască natură și să înceapă astfel să o respecte, să o protejeze și să îi învețe și pe cei din jur cum să facă asta.

Să nu credeți, însă, că dacă alegeți să va plimbați prin natură o protejați în vreun fel, sau să nu rămâneți cu impresia că participând la aceste evenimente vă încadrați cumva în vreun trend eco. Dimpotrivă: la aceste concursuri folosim destul de multe resurse care ajung la gunoi. Nu va puteți imagina ce înseamnă pentru un organizator să cumperi câteva mii de pahare de plastic, sau apa îmbuteliată sau tacâmuri de unică folosință, pentru un concurs care chipurile este îndreptat către protecția naturii. Sperăm însă că acesta este un preț mic pe care-l plătim noi toți pentru a ajunge la un scop mai mare, anume adevărata conștientizare a ceea ce înseamnă natură și ce trebuie să facem pentru a o proteja. Toată lumea s-a mirat de stratul consistent de zăpada în urmă ninsorilor de la sfârșitul lui APRILIE. Unii au ales să se bucure de el, alții s-au speriat de el, însă nu a fost multă lume care s-a întrebat dacă e ok această ninsoare. Nu e OK! Este încă un semn că suntem în mijlocul unor schimbări climatice provocate de OM. Dacă ați auzit despre încălzirea globală, termen vehiculat acum câțiva ani, uitați de el. Acea încălzire globală provoacă, de fapt, în prezent schimbări climatice profunde care duc fără excepție la fenomene meteo extreme, precum și această ninsoare în aprilie. Trebuie să ne conștientizam rolul nostru în toată această poveste și să începem cu toții să contribuim la diminuarea efectelor nocive pe care le avem asupra mediului în care trăim. Planeta nu va dispărea, doar noi riscăm să ne dăm “afară din ea”. Trebuie să începem să nu ne mai ascundem în spatele reciclării ca fiind mari protectori ai naturii. Trebuie în primul rând să REDUCEM consumul de orice fel. Apoi trebuie să ne orientăm către produse pe care le putem folosi mult timp fără să le schimbăm, iar abia apoi ne putem gândi la reciclare. Dacă pornim din start cu gândul că e ok să cumpărăm ambalaje reciclabile, am pierdut bătălia deja. Ce ne dorim noi este ca voi, concurenții, să fiți “ambasadori”, sau ce cuvânt pompos doriți să vă alocați, ai acestei idei, mișcări. Începeți să vă influențați prietenii și familiile în acest sens și să-i determinați să conștientizeze la rândul lor impactul pe care-l au asupra mediului și mai apoi să acționeze mai departe! Doar așa va puteți încadra într-un “trend ECO”, dacă chiar doriți.

Este al nouălea an în care organizăm astfel de concursuri, am început când erau zeci, poate sute de alergători. Acum suntem mii și putem produce schimbări importante!

De-abia acum, când înțelegem despre ce este acest concurs, putem să începem să mulțumim celor care îl fac posibil.
Pe locul 1 avem dilema oului și găina; concurentul și organizatorul, astfel că mulțumim în egală măsură echipei de peste 120 de voluntari care au făcut posibil acest eveniment dar și echipei de concurenți care au aderat la provocarea noastră și care o fac posibilă an de an la amplitudini mai mari.
În al doilea rând mulțumim sponsorilor care, la fel ca noi, aleg să susțină nu evenimentul în sine, cât ideea din spatele lui.
Total România, Autoliv, Decimas, Columbia, Allview, Delaco, Sponser, Coresi, Buff, 1717, Tipografia, Livezile Dobrinoiu și Libra Bank sunt cei care au fost alături de noi anul acesta. Le mulțumim pentru asta și ne dorim să ne fie parteneri măcar la fel de implicați și anul viitor.
Și că veni vorba de parteneri, trebuie precizați aici neapărat Time it!, Echipa Silviu Bălan, NHBike, Eventhor, Amicii Salvamont, Crucea Roșie Română și Fisheye. Fără unii dintre ei, concursul n-ar fi de calitate mai slabă, ci n-ar fi deloc!
Multumim si partenerilor institutionali: Primăria Municipiului Brașov, RPLP Kronstadt, Salvamont Brașov, Jandarmeria Brasov, Jandarmeria Montană Brașov, DJST Brașov, Poliției Rutiere Brașov si Poliției Locale Brașov.

Acestea fiind spuse, vă atașăm mai jos linkurile pentru albumele foto și articolele (pe măsură ce apăr) de la Brașov Marathon 2017 și vă așteptăm, înainte de ediția următoare, la Marathon 7500 și ProPark Adventure Race.

Articole:

Dinu Turcanu
Mihai Munteanu
Robert Cadar
Andrei Vatra
Adelin Udeanu

Galeriile foto:
Albumele Brasov Marathon 2017

V-a placut sau nu, nouă ne prind bine părerile voastre!
Formularul de feedback

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Concluziile editiei de iarna 2017

  1. cezar says:

    Si eu sunt de acord cu tine, ca Total este unul din marii grei ai petrolului in lume.
    Ei isi fac partea lor de bussiness, de a furniza produse petroliere, acolo unde piata o cere. Ce imi doresc eu sa realizam este ca noi am creat acesti colosi (petrolieri, farmaceutici, etc) prin cererea noastra. Si atata timp cat noi folosim petrol furnizat de ei, nu e ok sa ne consideram noi sfinti si pe ei diavoli.
    E ca si cum ti-ai blama dealerul de droguri ca-ti vinde droguri. Problema nu e la el, e la tine. E foarte exagerata aceasta comparatie, insa ideea e sa umblam la noi, sa ne uitam ce-i de imbunatatit in curtea noastra, nu sa dam intotdeauna vina pe vecinii nostrii. Cat despre colaborarea noastra cu Total Romania, o sa continuam sa le multumim pentru implicare si pentru faptul ca ne ajuta sa transmitem un mesaj care este, aparent, impotriva bussinessului lor, de dragul naturii.
    Cred ca erau de blamat daca NU investeau in aceste domenii, si ei si OMV-Petrom si orice alta companie pe care-o consideram noi “diavolul” pentru ca fac treaba murdara pentru noi.

  2. Hercule says:

    Minunatia unor astfel de concursuri, ca dupa speech-uri despre protectia naturii si educatia a cateva sute de oameni in acest domeniu, principal sponsor este TOTAL ( unul dintre cei 8 mari grei in domeniul petrolului – adica ceva care se ocupa de fluturasi , protectia naturii, gaze de sera, nu petrol si carburanti) . E ceva similar cu Tara lui Andrei, cu floricica in mana si OMV – Petrom iti ia toate resursele , dar sponsorizeaza de imagine mici chestii cool, eco-friendly , etc) . In rest, organizare, voluntari, CPNT forever, mai putin bucatica aia cu TOTAL.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.